TWENTY EIGHT is op het moment van schrijven één van de populairste hotels op VoorDeThuiswerkers.nl in 2020 en dat verdient natuurlijk een bezoekje. Hotel Hero Robin schuift op 1,5 meter afstand aan bij Elsemiek Giskes, General Manager van TWENTY EIGHT. Hij vraagt wat er voor haar veranderd is en hoe zij omgaan met thuiswerkers in het hotel.
Wat is er voor jullie veranderd sinds 18 maart?
Een hele hoop! De horeca in ons hotel is dichtgegaan en net zoals andere hotels hebben wij veel annuleringen ontvangen die verwerkt moesten worden. Aangezien een vrij groot gedeelte van het hotel wordt verhuurd op basis van longstay, hebben wij gelukkig nog een aardige bezetting kunnen behouden. Hiernaast hebben wij ons al snel aangesloten bij VoorDeThuiswerkers om thuiswerkers te ontvangen.
Het aanbieden van de kamers hebben wij gedaan om 2 redenen. De eerste is om thuiswerkers die het thuis moeilijk hebben onder te brengen. Dit zijn voornamelijk mensen uit de buurt, die bijvoorbeeld met een baby thuis zitten of samen tegelijk in calls. De tweede reden is om reuring in het hotel te behouden. Er is niets naarder dan een leeg hotel en het ontvangen van thuiswerkers zorgt ervoor dat het personeel bezig kan blijven. Dit is één van de redenen dat we ons volledige team hebben kunnen behouden.
Hebben jullie veranderingen in het hotel doorgevoerd sinds toen?
De meest praktische veranderingen zijn bijvoorbeeld looproutes, spatschermen en het weghalen van het ontbijtbuffet. Het ontbijt is verplaatst naar de kamers, wat het vaak nog leuker maakt dan voorheen. Hiernaast is het ontvangen van externe gasten veel minder vanzelfsprekend geworden en zijn uiteraard alle evenementen geschrapt.
Hebben jullie zaken veranderd ten aanzien van het thuiswerken?
Eigenlijk niet, aangezien wij appartementen verhuren zijn alle kamers al geschikt om in te werken. Af en toe hebben we een tafel verplaatst zodat werkplekken fijner worden. Een goede werkplek is wel het allerbelangrijkst dat je moet bieden als hotel.
Welke veranderingen van de laatste tijd zijn blijvend?
Sinds kort zijn wij samenwerkingen aangegaan met Bar Alt en restaurant Wils in de buurt. Zij bieden diners van topchefs aan in het weekend in het hotel. Wij merken dat iedereen energie krijgt van deze samenwerkingen en er voor iedereen iets te winnen valt dus dat soort samenwerkingen zien wij ook in de toekomst nog bestaan.
Wat vind je van het VoorDeThuiswerkers platform?
Ik vind VoorDeThuiswerkers een heel slim, innovatief en positief concept. Een goede oplossing voor mensen die niet goed thuis kunnen werken, waarin het mentale aspect het belangrijkst is. Ook wij horen verhalen van thuiswerkers die het zwaar hebben of waar het onmogelijk is om thuis te werken. Hiernaast is het betaalbaar en ethisch verantwoord. Goed dat het nu bestaat.
Praktisch gezien is de website simpel, overzichtelijk en op geen enkele manier ingewikkeld om te boeken. Wij hebben er al een hoop vaste klanten aan overgehouden en ik ben benieuwd wat er in de toekomst mogelijk gaat zijn.
Hoe is deze situatie voor het personeel?
Gelukkig hebben wij het volledige team ondanks alles kunnen behouden. Iedereen is erg flexibel geweest. Door de vele zieken (je mag niet komen werken bij een verkoudheid) zijn mensen flexibel geweest in de beschikbaarheid. Maar ook het overnemen van andere taken zoals schoonmaak werd nu door bijna ieder personeelslid overgenomen. Het scheelt dat wij al ons personeel multi-inzetbaar opleiden.
Is er iets positiefs overgehouden aan deze tijd?
Als we het op macro-niveau bekijken vind ik het goed dat we bewuster omgaan met onze tijd en middelen. We beseffen ons beter hoeveel we reizen en in hoeverre dit nodig is of niet. Duurzaamheid is een groter goed geworden heb ik het gevoel.
Verder heb ik in het afgelopen jaar veel verschillende vormen van ondernemerschap voorbij zien komen met veel creativiteit.
TWENTY EIGHT wordt met een 4.8 heel goed beoordeeld, hoe denk je dat dit komt? En wat kunnen anderen hiervan leren?
Het belangrijkste dat wij horen van gasten is dat zij een goede werkplek nodig hebben. Een plek waar je je laptop open klapt en de rest van de dag kunt zitten zonder last van je rug te krijgen. Belangrijk is ook om dit terug te laten zien in de foto’s die je als hotel uploadt.